בית הספר לפסיכותרפיה

התכנית האקדמית התלת שנתית ללימודי פסיכותרפיה בילדים, מתבגרים וצעירים

התכנית האקדמית התלת שנתית ללימודי פסיכותרפיה בילדים, מתבגרים וצעירים מיועדת למטפלים בגישה הדינמית ומתמקדת בהבנת תהליכים התפתחותיים ונפשיים, הקניית ידע פסיכואנליטי על התפתחות הילד ועל גיל ההתבגרות, הבנת מהות הטיפול במשחק, יישום תיאוריות פסיכואנליטיות בחדר הטיפול ומענה לקשיים ייחודיים המתעוררים בטיפול בילדים ומתבגרים.

התכנית הוקמה מתוך מטרה להכיר ולהתעמק בחשיבה הפסיכואנליטית, בתיאוריות  ובחיבור עם הפרקטיקה, והיא מועברת על ידי אנשי מקצוע מהרי ירושלים בעלי ניסיון רב בטיפול בילדים ובני נוער, ע"י פסיכולוגים ופסיכואנליטיקאים בכירים ומנוסים.

התכנית התלת שנתית ללימודי פסיכותרפיה עבור מטפלים מהאוכלוסייה החרדית

התכנית ללימודי פסיכותרפיה למטפלים מהאוכלוסיה החרדית, נפתחה בשנת 2022. התכנית נוצרה עקב הצורך הגדל במטפלים מנוסים בציבור החרדי, ובמתן מענה למאפיינים והצרכים הייחודיים למטפלים החרדים.

ייחודה של התכנית במחשבה על התהוות המטפל החרדי תוך שימת דגש על המפגש בין האמונה לתאוריה הפסיכואנליטית. מחשבה על המפגש בין שני תחומי דעת אלו, על התרומה ומנגד על הקונפליקטים ביניהם, ועל הכרחיות המפגש לטובת מטופלים שומרי תורה ומצוות, המגיעים לטיפול דינמי. לזה מצטרף הניסיון העשיר והמומחיות של צוות הפסיכולוגים והפסיכואנליטיקאים של הרי ירושלים, אשר יחדיו יצרו תכנית ייחודית, המותאמת למטפלים ולמטפלות במגזר החרדי.

הלימודים מתקיימים אחת לשבוע בקבוצות נפרדות של נשים וגברים. 

דילוג לתוכן